2015/05/10

Discuţii capitaliste


VladB spune:
Capitalismul este un sistem perdant pentru ca nu poti produce etern mai mult pentru ca resursele sunt limitate, mai bun are o limita de la care pretul incepe sa fie factorul predominant si nu calitatea fapt care invariabil face ca in timp calitatea sa scada: a se vedea alimentele insipide, cu coloranti si aditivi, masinile ieftine. In ultima instanta eficienta are si ea o limita a timpului. In momentul in care reusesti sa produci ceva intr-un interval cvasi nul e clar ca nu se mai poate imbunatati. Criteriul pretului are si el o limita fizica cea a resurselor, pentru ca nu poti oferi gratis decat ceva ce nu este cuantificabil material de exemplu servicii, materia prima din care sunt facute bunurile fiind limitata va avea un pret. Exista cu alte cuvinte un moment in care calitatea si disponibilitatea bunurilor va fi afectata. Cei afectati vor avea de suferit, e o chestiune doar de timp.
Piata nu este libera. Este o iluzie intretinuta de cei care detin capitalul sau sunt in pozitii de putere. In conuzie cei care au acumulat resurse de capital foarte mari dicteaza pe piata. Nu poti sa vorbesti de o competitie reala intre un intreprinzator care trebuie sa faca credite si o corporatie cu venituri de zeci de miliarde care sunt tratati “egal”. Unde e egalitatea si unde e “libertatea” pietei ?
Proprietatea privata este o conditie necesara oricarei libertati, cu toate acestea ea nu este garantata in nici una din asa zisele economii “libere” si anume, pe proprietate esti fortat sa platesti impozit chiar daca nu beneficiezi si nu vrei sa beneficiezi de serviciile oferite de Stat.
Statul ca si cumul de legi si organe administrative impreuna cu sistemul monetar sunt in fapt garantii si liantii economiei “libere”. Statul, sa-i spunem capitalist, nu serveste interesele oamenilor, ceea ce ar trebui de fapt sa faca ci gireaza un sistem disfunctional accentuand disparitatile economice.
Pentru a remedia aceste aspecte Statul ar trebui sa garanteze dreptul la proprietate fara sa asocieze un cost pentru acest lucru. Impozitele si taxele ar trebui sa fie optionale si defalcate pe categorii in asa fel incat omul sa stie pentru ce plateste ( drumuri, educatie, sanatate, fond social, samd). De asemenea ar trebui sa fie o taxa pentru eficienta. Daca poti produce sa zicem haine pentru cateva sute de mii de oameni inseamna ca esti incredibil de eficient si ca sporul de eficienta nu are cum sa fie in beneficiul societatii ci in detrimentul ei. Omul trebuie vazut ca o fiinta sociala asistatii ar trebui sa fie o categorie mai larga care sa includa extremele sociale: cei care nu fac nimic productiv si cei care fac prea multe.
Capitalist roman spune:
Eu sunt un adevarat capitalist, eficient si de succes. Deci, am investit:(m-au costat)
250 Eu-lucrare licenta; 250 Eu lucrare dizetatie pt. masterat; 1500 Eu dati cui trebuie si iata-ma cadru universitar; Inca 3000 Eu m-a costat doctoratul. Total 5000 Eu.
Iar acum sunt profesor universitar cu un salar mediu de 1000 Eu pe luna, 12 ore pe saptamana si 4 luni vacanta pe an. Asa ca ma doare in palarie de bugetari. Capitalismul romanesc sa traiasca !
Capitalista romanca spune:
Draga Capitalistule roman, eu am obtinut o eficienta si mai mare (mult mai mare) decat tine.
Eu am fost amanta sefului de catedra si nu m-a costat nimic ,nici angajarea ,nici doctoratul , decat o multime de clipe placute. Plus mute excursii “de documentare” prin strainatate, la fel de placute si instructive, platite evident de Universitate.Acum sunt si prodecan in facultatea mea, asa ca pot spune cu indreptatire ca nu pot face o mie de fraieri barbati ce poate face o singura femeie cu sexul ei binecuvantat. Hai noroc!

http://www.contributors.ro/economie/cum-functioneaza-capitalismul-ghid-pentru-oameni-nu-clase/

Niciun comentariu: