2015/08/24

Realizările socialiste ale poporului român

 

Realizări ale României socialiste, care nu trebuie date uitării (1)


După cel de-al II-lea război mondial, comuniştii au preluat puterea în ţara noastră. Prin descătuşarea şi mobilizarea energiilor creatoare ale întregului popor, s-a reuşit, în scurt timp, ştergerea urmelor lăsate de conflagraţia mondială, toate eforturile fiind îndreptate spre dezvoltarea economică a ţării. Datorită progreselor înregistrate, industria româneascş a devenit, în perioada urmtoare, un productor competitiv de bunuri şi un partener respectat în circuitul internaţional al schimburilor de valori, participînd, pe picior de egalitate cu celelalte ţări ale lumii, la diviziunea internaţională a muncii.

Tinerii de azi trebuie să afle ce anume se producea în România înainte de 1989, fiind vorba de realizări care constituie dovezi ale faptului că economia românească nu era, în nici un caz, nerentabilă, aşa cum susţin unii detractori ai fostului regim. Altfel, ţara noastrş nu ar fi reuşit să ramburseze, în numai câţiva ani, întreaga datorie externă. Din miile de produse care purtau marca „Made în Romania“, am ales cîteva exemple, care demonstrează, fără dubii, valoarea creativă a inteligenţei româneşti, capabilă să producă o diversitate de maşini şi utilaje, apreciate, pentru calitatea şi eficienţa lor, de majoritatea partenerilor externi.

Realizări ale României socialiste, care nu trebuie date uitării (4)

Dacă Braşovul era renumit pentru autocamioanele „Bucegi“ şi „Carpaţi“, Cîmpulung Muscel se lăuda cu automobilul de teren ARO, care, timp de 20 de ani, a figurat printre primele 5 mărci din topul mondial al maşinilor de teren, concurînd cu firme precum: Ford, Land Rover sau Peugeot. Pînă în 1990, cam 80% dintre maşinile care treceau poarta uzinei de la Cîmpulung Muscel treceau şi graniţa. Mai bine de 200.000 de autoturisme ARO au fost vîndute în peste 110 ţări, din Venezuela pînă în China şi din Anglia pînă în Nigeria şi Mozambic. În Franţa i se spunea „vulpea deşertului“, pentru că, în anii ’80, un ARO 244 a cîştigat „Raliul Faraonilor“. În ţară i se zicea „Floarea de stîncă“, „Mesagerul din Carpaţi“, „Taurul Carpaţilor“ ş.a.m.d.

Aprofundaţi aici:http://www.ziarulromaniamare.ro/realizari-ale-romaniei-socialiste-care-nu-trebuie-date-uitarii-4/ 



 

Niciun comentariu: