Realizările socialiste ale poporului român
Realizări ale României socialiste, care nu trebuie date uitării (1)
După cel de-al II-lea război mondial, comuniştii au preluat
puterea în ţara noastră. Prin descătuşarea şi mobilizarea
energiilor creatoare ale întregului popor, s-a reuşit, în scurt timp,
ştergerea urmelor lăsate de conflagraţia mondială, toate eforturile
fiind îndreptate spre dezvoltarea economică a ţării. Datorită
progreselor înregistrate, industria româneascş a devenit, în perioada
urmtoare, un productor competitiv de bunuri şi un partener
respectat în circuitul internaţional al schimburilor de valori,
participînd, pe picior de egalitate cu celelalte ţări ale lumii, la
diviziunea internaţională a muncii.
Tinerii de azi trebuie să afle ce anume se producea în România
înainte de 1989, fiind vorba de realizări care constituie dovezi ale
faptului că economia românească nu era, în nici un caz, nerentabilă, aşa cum susţin unii detractori ai fostului regim.
Altfel, ţara noastrş nu ar fi reuşit să ramburseze, în numai câţiva
ani, întreaga datorie externă. Din miile de produse care purtau marca
„Made în Romania“, am ales cîteva exemple, care demonstrează, fără
dubii, valoarea creativă a inteligenţei româneşti, capabilă să
producă o diversitate de maşini şi utilaje, apreciate, pentru
calitatea şi eficienţa lor, de majoritatea partenerilor externi.
Realizări ale României socialiste, care nu trebuie date uitării (4)
Dacă
Braşovul era renumit pentru autocamioanele „Bucegi“ şi „Carpaţi“,
Cîmpulung Muscel se lăuda cu automobilul de teren ARO, care, timp de 20
de ani, a figurat printre primele 5 mărci din topul mondial al maşinilor
de teren, concurînd cu firme precum: Ford, Land Rover sau Peugeot. Pînă
în 1990, cam 80% dintre maşinile care treceau poarta uzinei de la
Cîmpulung Muscel treceau şi graniţa. Mai bine de 200.000 de autoturisme
ARO au fost vîndute în peste 110 ţări, din Venezuela pînă în China şi
din Anglia pînă în Nigeria şi Mozambic. În Franţa i se spunea „vulpea
deşertului“, pentru că, în anii ’80, un ARO 244 a cîştigat „Raliul
Faraonilor“. În ţară i se zicea „Floarea de stîncă“, „Mesagerul din
Carpaţi“, „Taurul Carpaţilor“ ş.a.m.d.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu