Pagina
18
Alineatul
4
,,Raiul
şi Iadul sunt aici pe Pământ. Pentru unii, pen ‐
tru
foarte puţini, trecerea prin această viaţă înseamnă Raiul, iar
pen ‐
tru
alţii, pentru cei mai mulţi, trecerea prin această viaţă
reprezintă
Purgatoriul.
Ce face diferenţa? Veţi fi tentaţi să spuneţi: banii. FALS!
Adevăratele
cauze sunt următoarele: bunătatea, generozitatea, iu ‐
birea,
cinstea, toleranţa, ura, răutatea, invidia, egoismul, lăcomia,
nedreptatea.
Toate acestea la un loc construiesc SUFLETUL.”
Laurențiu
Primo identifică cauzele răului și binelui de pe Terra. De fapt
el identifică cauza răului în factorii răi ai sufletului și
cauza binelui ca fiind factorii buni ai sufletului. Într-un cuvânt
cauza centrală a stării actuale a lumii noastre contemporane este
sufletul omenesc. Aceeași explicație ne o dă și gașca
psihologilor ce slujesc fără chemare oligarhia capitalistă: cauza
fericirii și nefericirii noastre este în sufletul nostru. Dacă
vrem să fim fericiți nu avem decât să ne modificăm sufletul.
Aceeași soluție o dau și impotenții slujitori ai clerului. Nu ni
se oferă nimic nou. Factorul cauzal al fericirii sau nefericirii
este un factor subiectiv. Aceeași explicație ne au dat-o și
impostorii comuniști: nu se poate realiza comunismul din cauza
lipsei de conștiință.
La
această afirmație se adaugă indistincția dintre suflet și
spirit. Vorbește despre suflet și despre spirit dar nu le distinge.
Pagina
19 și 20 al 1
Laurențiu
Primo aduce ca dovadă a tezei susmenționate exemplul unui țigan
care poate fi fericit în sărăcie. El poate fi fericit deoarece se
închide într-o sferă motivațională primitivă cvasianimalică
lipsită de dimensiune socială, strict legată de necesitatea
biologică a reproducerii. Avem de învățat de aici că am putea
fericiți cu condiția să ne reducem la o motivație ancestrală
legată de nevoia supraviețuirii biologice.
Pagina
20
Aici
L.P. avansează o ideea care merită să fie repetată în orice loc
din lume: sistemul social capitalistă favorizează manifestarea și
consolidarea acelor caracteristici genetice ale speciei noastre care
sunt necesare în orânduirea capitalistă și reprimă până la
desfințare acele proprietăți ale elementelor speciei noastre care
nu sunt agreate de sistemul capitalist. Adică sistemul social
capitalist creează un nou tip uman sau mai degrabă un prototip.
Aici rămâne de văzut dacă au sau nu au dreptate capitaliștii.
Capitaliștii nu cred nu cred în Dumnezeu. Ei cred doar în legile
făcute de el: numai cel puternic supraviețuiește și duce mai
departe specia. Cel slab moare pentru că nu este viabil în fața
lui Dumnezeu. A fost unul Iisus care l-a contrazis pe Dumenzeu și
și-a luat-o în mod exemplar. Nu ne pronunțăm decisiv asupra
acestei dileme dar râmân stabile faptele: propășirea celui
puternic și distrugerea celui slab.
Pagina
21
Alineatul
2
,,Cauza
profundă a actualei crize complexe prin care trece lu ‐
mea
occidentală este una de tip spiritual având originea în lăcomia,
răutatea,
viclenia şi egoismul oamenilor. Toate acestea vin dintr‐o
moştenire
genetică de răpitori şi a unei educaţii bazate pe valori
materialiste.”
Asistăm
la un cerc vicios: valorile după care se ghidează cauzează
caracteristici sufletești ( sau spirituale) rele. Acestea se imprimă
în structura biologică care dă naștere unor oameni răi și
cercul se reia.
Alineatul
3
Soluția
dată de L.P. este revoluția triplă: economică, socială și
spirituală. Deci nu este destulă revoluția spiritului. Trebuie
ajutată și de alte revoluții. Evident că aici trebuie completată doctrina.
Alineatul
4
” Pilonul
spiritual este perceput ca un tot unitar. Totuşi, el are
trei
componente principale:
a1.
Sistemul Educaţional;
a2.
Cultura;
a3.
Religia.”
Exprimarea
este imprecisă. În mod logic
trebuie înțeles că subsistemul social spiritual sau care creează,
întreține și dezvoltă spiritul este format din subsistemul
educațional, subsistemul cultural și subsistemul religios. Fiecare
din aceste susbsisteme este format în principal din oameni adică
din agenții specializați în activități de susținere a
spiritului cu rezerva că agenții religioși rup viața spiritului
de viața socială căutând soluția acolo unde nu este nimic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu