Sistemul
educațional
Pagina 22
Alineatul
1
Autorul
aduce aminte că sistemul educațional capitalist funcționează pe
principiu străin funcției sale normale.
Oare Laurențiu Primo se
aștepta la altceva de la sistemul social capitalist decât la
economizarea tuturor activităților subsistemelor sociale? Odată ce
a fost introdus principiul capitalist al proprietății private și
profitului, totul în societate se subordonează acestei legi. Se
înțelege că și oamenii lui Dumnezeu se privatizează și
acționează pentru profit. Este o filosofie materialistă care a
dobândit dimensiunea turmei.
Pagina 23
L.P:
constată că absolvenții nu au profil personal, nu au sistem de
valori.
Este
normal să fie așa. Pentru capitaliști nu există popor. Poporul
capitalist este o populație. Populația este excedentară.
Capitalistul nu face educația poporului pentru că din punctul lui
de vedere așa-zisul popor nu mai este util. Capitalistul a
transformat poporul într-o populație așa cum îi și zice gașca
manipulatorilor capitaliști. Excedentul trebuie aneantizat adică în
lexic vechi trebuie exterminat într-o formă nouă insesizabilă.
Este deci inutil să facem eforturi de reparare a unui sistem social
criminal. Nu ai ce repara la capitalism.
Aici
se semnalează fenomenul anihilării funcției educative, formative a
pedagogului.
Pedagogul este instruit de părintele borfaș și nu
borfașul este structurat de către educator. Sistemul educației
capitaliste își pune amprenta pe agenții acțiunii educative.
Valorile capitaliste primează și se impun contrar tradițiilor
poporului. Capitaliștii ar trebui să fie mulțumiți. Jos
comunizmu!
Pagina 24
Alineatul
1 și 2
Se
scrie despre standardizarea formării intelectualilor.
Normal că
s-a intrat în această fază. Intelectul este doar acea parte a
sistemului cognitiv care are menirea cunoașterii a ceea ce este
imperceptibil. Supraevaluarea activității cognitive raționale în
detrimentul celorlalte forme de cunoaștere precum și a celorlalte
activități ale spiritului poate ajunge la standardizarea modelului
de om ce se produce în școală. Intelectualul este om parțial. Nu
este om întreg. Intelectualul este scula socială a capitalistului.
Capitalistul îl pune pe intelectual pune acolo unde îi este locul: în poziția de
forță de muncă vandabilă. Capitalistul vede bine și îl tratează
pe intelectual așa cum merită: îi dă de lucru și îl răsplătește
cu coca cola și cu organe sexuale de cauciuc. Dacă ai admis
fetișizarea persoanei trebuie să admiți și fetișizarea
recompensei. Deci omul care nu vrea să fie sculă intelectuală să
facă bine să îl asculte pe Eminescu: ,,mai trăiește, pătimește
și ai să auzi cum iarba crește.”
În
orice caz analiza sistemului educațional nu s-a făcut. S-au
semnalat doar efecte absurde ale sistemului general capitalist în
procesul educațional.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu