Postare prezentată

Kosovo, o regiune furată

2017/01/29

Analiza critică a cărții ”Meritocrația...” de L. Primo


Sistemul educațional



Pagina 22

 


Alineatul 1



Autorul aduce aminte că sistemul educațional capitalist funcționează pe principiu străin funcției sale normale. 

Oare Laurențiu Primo se aștepta la altceva de la sistemul social capitalist decât la economizarea tuturor activităților subsistemelor sociale? Odată ce a fost introdus principiul capitalist al proprietății private și profitului, totul în societate se subordonează acestei legi. Se înțelege că și oamenii lui Dumnezeu se privatizează și acționează pentru profit. Este o filosofie materialistă care a dobândit dimensiunea turmei.



Pagina 23




L.P: constată că absolvenții nu au profil personal, nu au sistem de valori.



Este normal să fie așa. Pentru capitaliști nu există popor. Poporul capitalist este o populație. Populația este excedentară. Capitalistul nu face educația poporului pentru că din punctul lui de vedere așa-zisul popor nu mai este util. Capitalistul a transformat poporul într-o populație așa cum îi și zice gașca manipulatorilor capitaliști. Excedentul trebuie aneantizat adică în lexic vechi trebuie exterminat într-o formă nouă insesizabilă. Este deci inutil să facem eforturi de reparare a unui sistem social criminal. Nu ai ce repara la capitalism.





Aici se semnalează fenomenul anihilării funcției educative, formative a pedagogului. 

Pedagogul este instruit de părintele borfaș și nu borfașul este structurat de către educator. Sistemul educației capitaliste își pune amprenta pe agenții acțiunii educative. Valorile capitaliste primează și se impun contrar tradițiilor poporului. Capitaliștii ar trebui să fie mulțumiți. Jos comunizmu!



Pagina 24

 


Alineatul 1 și 2



Se scrie despre standardizarea formării intelectualilor. 

Normal că s-a intrat în această fază. Intelectul este doar acea parte a sistemului cognitiv care are menirea cunoașterii a ceea ce este imperceptibil. Supraevaluarea activității cognitive raționale în detrimentul celorlalte forme de cunoaștere precum și a celorlalte activități ale spiritului poate ajunge la standardizarea modelului de om ce se produce în școală. Intelectualul este om parțial. Nu este om întreg. Intelectualul este scula socială a capitalistului.

Capitalistul îl pune pe intelectual pune acolo unde îi este locul: în poziția de forță de muncă vandabilă. Capitalistul vede bine și îl tratează pe intelectual așa cum merită: îi dă de lucru și îl răsplătește cu coca cola și cu organe sexuale de cauciuc. Dacă ai admis fetișizarea persoanei trebuie să admiți și fetișizarea recompensei. Deci omul care nu vrea să fie sculă intelectuală să facă bine să îl asculte pe Eminescu: ,,mai trăiește, pătimește și ai să auzi cum iarba crește.”



În orice caz analiza sistemului educațional nu s-a făcut. S-au semnalat  doar efecte absurde ale sistemului general capitalist în procesul educațional.






Trimiteți un comentariu