O analiză științifică a puterii sociale
Se folosește în mod greșit termenul
democrație. Un semn al folosirii eronate este că a fost
extins de la popor la alte specii de colectivități umane.Cauzele care au determinat această folosire eronată sunt legate de : practica socială comuncicării rapide,neglijente, incapacitatea de gândire personală sau de grup. Există însă o cauză politică: perpetuarea folosirii greșite, fără discernământ a termenului ,,democrație” face bine la conservarea sitemului social capitalist. Ascunde bine exercitarea abuzivă a puterii de către clasa capitaliștilor sub masca puterii poporului.
Trebuie să lămurim ce este poporul.
Trebuie să lămurim ce este poporul.
După DEX 1998, POPÓR, popoare,
1. Formă istorică de comunitate umană, superioară
tribului și anterioară națiunii, ai cărei membri locuiesc pe
același teritoriu, vorbesc aceeași limbă și au aceeași tradiție
culturală.
Această definiție a poporului este
neștiințifică: îi lipsește liantul biologic. Un popor nu se
poate forma numai pe bază de teritoriu, limbă și tradiții
culturale. Dacă se adună mai mulți oameni din continente și rase
diferite pe același teritoriu, adoptă aceeași limbă și cultură
ei nu formează niciodată un popor. Mai lipsește un element
științific: cantitatea. De la ce cantitate o colectivitate umană
devine un popor. De la un milion , de la cinci milioane de la zece
milioane? Bine, vor spune sociologii dar un dicționar lingvistic nu
poate fi luat drept cadru general de definire științifică a
tuturor termenilor. Un dicționar lingvistic consemnează doar
semnificațiile unui termen într-o colectivitate dată care are o
limbă. Bine, atunci înseamnă că există un fundament al definirii
care nu ne leagă de vreo paradigmă gramaticală. Care este acel fundament care
ne dă certitudinea definirii raționale a unui termen? Probleme
nerezolvate... Este vai de școala noastră pentru că este vai de
știința noastră.
Să încercăm cumva să revenim la
la termenul democrație. Etimologia spune că
termenul elin kratos stă la baza termenului democrație
alături de cel de demos care înseamnă popor. Ce este poporul ne-am
lămurit ca în tren. Ce este puterea? Acesta este un subiect din
lista subiectelor interzise de ideologia dominantă a capitaliștilor.
Cum să facem să îl descifrăm că de cauți în ,,democratul”
internet nu vei găsi un termen bine definit? Va trebui să luăm la
răsfoit hârțoagele demodate care spre deosebire de encicolpediile
internetistice au niște autori, date și locuri de editare.
Dicționarul Explicativ al Limbii Române din 2009 nu identifică
nici o definiție care să circumscrie puterea socială sau puterea
colectivității legată de decidere.
Circumscrierea puterii sociale a
unei colectivități este legată de decidere. Se vede într-o
colectivitate cine are putere atunci când se finalizează o decidere
într-o decizie. Puterea socială este un raport între puterile
parțiale care la rândul lor sunt rezultante între puterile
individuale. Doctrinarii comuniști au spus că atât timp cât în
colectivitate există clase sociale puterea este exercitată de
clasa mai puternică. Chiar din dicționarul filosofic din 1969
constatăm o greșeală logică: că în societățile clasiale
democrația este exercitarea puterii de către o clasă. Dacă
puterea este exercitată de o clasă a poporului, atunci cum este
exercitată de popor? Vai de cărțile noastre! Neîndemînaticul
definitor al democrației din 1969 a vrut să zică altceva decât a
scris: în societățile clasiale nu există exercitarea puterii de
către popor adică în societățile împărțite în clase
sociale nu există democrație. Așa
da tătucă. Acuma se potrivește cu teza dependenței claselor de
relația de proprietate căci clasele sociale definite după alte
criterii decât raportarea la relația de proprietate asupra
bunurilor nu sunt teoretic vorbind, stabile; rozătorii de ciungă și
băutorii de pepsi nu sunt clase sociale.
Am sosit în punctul în care
trebuie să descoperim temeiul termenului de democrație.
Etimologia rămâne etimologie deoarece în mod decent ne arată
originea termenului. Dar atât. Termenul de democrație nu trebuie
extins abuziv dincolo de referirea la colectivitatea umană numită
popor. De acolo vine, acolo rămâne dacă vrem să fim serioși.
Bulangeala capitalistă însă nu ne dă pace și ne arată ea că
termenul de democrație merge și la alte situații. Manipulatorii
capitaliști ne antrenează în aplicații scremute cum ar fi
democrația grupurilor mici, democrația diadei, a cuplului, a
triadei, a familiei, a neamului, a tribului a uniunii de triburi, a
grupurilor mari, a organizațiilor etc.
Să presupunem că este cum zice
ideologul capitaliștilor. În
cazul acesta am avea următoarea succesiune de concretizări ale
democrației: puterea poporului unei perechi de oameni, puterea
poporului unui grup de trei persoane, puterea poporului unui grup de
patru persoane, puterea poporului de cinci persoane, puterea
poporului de zece persoane, puterea poporului unui grup de 15
persoane, puterea poporului neamului, puterea poporului tribului,
puterea poporului uniunii de triburi, puterea poporului unei
organizații. Hi,hi, va râde prostologul și va zice că totul e o
chestiune de limbaj, că de fapt realitatea nu există, că toate
sunt construcții mentale și lingvistice, că de fapt tu însuți nu
exiști, că el însuși nu există, ș.a.m.d. Cunoaștem avortoanele
social-politice. Nu mai este nevoie de lămuriri.
Totuși nu suntem lămuriți asupra
ideii de putere exercitată în cadrul unei colectivități umane.
Această idee se face necesară din cauzele mai sus enunțate.
Colectivități umane există, putere în colectivități există.
Nu avem termen pentru exprimarea puterii din colectivitatea umană.
Cel folosit de greci este logic inaplicabilpentru că este particular.
Este o regulă nescrisă
printre intelectuali pseudo-români cum că poporul român este prost
și el nu are capacitate creatoare. Regula este valabilă și pentru
crearea lingvistică. Activitatea de creare este numai la popoarele
superioare din Occident în special în ghetourile democratice de la
Paris, Londra și New York. Totuși noi nu ne vom autocenzura la
sugestie și vom crea lexic românesc.
Puterea specifică dintr-o
colectivitate umană apare în viața colectivității din cauza
voinței de a fi a oamenilor din colectivitate.
Acum urmează să îi dăm nume: puterea generală în colectivitate
o numim putere socială sau sociocrație .
Pornim acum de la individual la universal. Dacă într-o
colectivitate umană puterea, altfel spus deciderea privind acțiunile
importante pentru colectivitate aparține numai unei singure persoane
atunci avem specia puterii sociale numită monocrație sau
personocrație. Dacă puterea
socială dintr-o colectivitate aparține unei minorități adică
unei cantități demografice de la 2% inclusiv până la 49% inclusiv
atunci avem specia puterii sociale numită minocrație.
Dacă puterea de decidere ( de
determinare) a acțiunilor majore într-o colectivtate umană
aparține unei jumătăți, atunci acolo este semicrație.
Semicrația este o posibilitate cu mică probabilitate de realizare
dar trebuie reținută pentru că poate fi. Dacă puterea socială de
determinare a acțiunilor majore în colectivitate aparține unei
cantități umane de la 51% până la 99% atunci ea se numește
majoricrație sau dominocrație. Dacă
puterea determinării acțiunilor sociale majore în colectivitatea
umană este exercitată de sută la sută din membrii colectivității
atunci puterea socială se numește totalocrație.
Legat
de putere în colectivitate s-ar putea face obiecții că ar fi o
chestiune politologică, sau economică sau juridică sau de altă
specie socială. Nu negăm dar tot ce este social este sociologic
abordabil și interpretabil și în consecință toate speciile
puterii sociale după naturile lor sunt subordonate genului putere
socială.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu